از همه چیز ...

از همه چیز ...

با سلام ... امیدوارم بتوانید نهایت لذت و استفاده را از این سایت برده باشید.در این سایت قصد داریم بهترین و مفید ترین مطالب را برای شما عزیزان بگذاریم ...
از همه چیز ...

از همه چیز ...

با سلام ... امیدوارم بتوانید نهایت لذت و استفاده را از این سایت برده باشید.در این سایت قصد داریم بهترین و مفید ترین مطالب را برای شما عزیزان بگذاریم ...

راز مثلث برمودا



مثلث برمودا-مثلث برمودا منطقه‌ای است وهم‌انگیز در شمال غربی اقیانوس اطلس ، که ادعا می‌شود صدها هواپیما و کشتی و همچنین بیش از هزار نفر به طور مرموزی در این منطقه‌ی وحشت ناپدید شده‌اند ، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.


 


موقعیت جغرافیایی مثلث برمودا


 


نقشه جغرافیایی مثلث برمودا   مثلث برمودا (Bermuda Triangle) بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است. (بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند؛ در این نقطه هیچ انحرافی در قطب‌نما محاسبه نمی‌شود.)


 


وین سنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده ، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند :


 


« یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد. »


 


مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی ، همراه با تمام سرنشینانشان ، در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای مأموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات به هوا برخاست ، اما هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.


 


آخرین پیامهای مخابره شده‌ی آنها با برج مراقبت ، حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم رؤیت خشکی ، از کار افتادن قطب‌نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان ، افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدت‌ها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای - چه قبل و چه بعد از آن - تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایق‌ها و کشتی‌هایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا) ؛ در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.


 


منطقه وحشت


 


همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتی‌های بزرگ و کوچک در آب‌های آن در حال ترددند و افراد زیادی برای بازدید به این منطقه مسافرت می‌کنند ، بدون آنکه اتفاقی بیافتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوس‌ها در سراسر دنیا ، کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند؛ پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد ، ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدن‌های بی دلیل ، بی‌شمار و نامعلومی روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است.


 


مشاهدات و گزارشات


 


- در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاه‌های مبدأ و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند ، که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب‌نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه‌آلودی - آن هم در روز صاف و آفتابی - و یا تغییراتی غیر عادی در آب‌هایی که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند (بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع)


 


- این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل این که چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده ، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشات حاکی از آن بوده که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح رؤیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا ، که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.


 


- در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاه‌ها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند ، که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع به کار کرده‌اند.


 


- در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید : « خطری همانند یک خنجر هم اکنون به سرعت می‌آید ... ما نمی‌توانیم فرار کنیم ... » ؛ در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود ، کشتی ناپدید شد.


 

  ادامه مطلب ...

خداحافظ بیگ بنگ، سلام سیاه چاله؟ نظریه ی جدید در مورد خلق کیهان

یا نظریه ی معروفِ «بیگ بنگ» به بازبینی نیاز دارد؟ گروهی از فیزیکدانانِ نظری فرض می کنند که کیهان پس از سقوط یک ستاره ی چهار بُعدی در سیاه چاله و خارج شدنِ بقایای آن متولد شده است. قبل از پرداختن به یافته های آنها، بهتر است بگوییم که هیچ کس هیچ چیزی را با اطمینان نمی داند. به طور آشکار انسان ها در زمان آغاز کیهان وجود نداشتند. نظریه ی استاندارد این است که جهان از یک نقطه ی بی نهایت چگال یا تکینگی رشد کرده، اما چه کسی می داند که قبل از آن چه چیزی وجود داشته؟


به گزارش بیگ بنگ، نیایش افشوردی، اختر فیزیکدان ایرانی در موسسه ی فیزیک نجومی در کانادا که یکی از نویسندگان این مطالعه است گفت: محدودیت های نظریه ی بیگ بنگ کدام است؟ تکینگی یکی از آنها است. همچنین، نمی توان به راحتی پیش بینی کرد که چرا بیگ بنگ کیهانی را تولید کرده که دمای تقریبأ یکنواختی دارد، زیرا سنِ جهان (حدود 13.8 میلیارد سال) به اندازه ی نیست – تاجاییکه می توان گفت – که به تعادل دما دست یابد. هدف دانشمندان این است: مدلی که ایجاد کرده اند کیهان سه بُعدی را نشان می دهد که بصورت یک غشاء در «کیهانی حجیم» و چهار بُعدی شناور است.


 بنابراین، اگر این کیهان حجیم ستارگانی جهاربعدی داشته باشد، این ستارگان می تواند همان چرخه ی زندگی ستارگان سه بعدی که با آن آشنایی داریم را داشته باشند. حجیم ترینِ آنها بصورت ابرنواخترها منفجر می شوند، پوست می اندازند و درونی ترین بخش هایشان بصورت یک سیاه چاله فرو می پاشد. «افق رویدادِ» سیاه چاله ی چهاربعدی درست مثل سیاه چاله ی سه بعدی که با آن آشنایی داریم خواهد بود. افقِ رویداد مرز بین درون و بیرونِ سیاه چاله است.


نظریه های زیادی در مورد اینکه درون سیاه چاله چه خبر است وجود دارد، اگرچه تاکنون چیزی مشاهده نشده است. درحالیکه این مدل توضیح می دهد چرا کیهان دارای دمای تقریبأ یکنواختی است (کیهان چهاربعدیِ ماقبلِ آن به مدت بسیار طولانی تری وجود داشته) تلسکوپ آژانس فضایی اروپا به نام پلانک اخیرأ اختلافات دمایی اندکی را در تابش پس زمینه ی مایکروویوکیهانی ترسیم کرده است که معتقدند بقایای آغازِ کیهان باشد.

 این مدل جدید حدود 4 درصد با خوانشِ تابش پس زمینه ی مایکروو کیهانی ( CMB ) متفاوت است، بنابراین محققان قصد دارند این مدل را تصحیح کنند. آنها هنوز احساس می کنند که این مدل ارزشمند است. پلانک نشان می دهد که تورم در حال وقوع است، اما علت آن را نشان نمی دهد. محققان بیان کردند: «این مطالعه به ما کمک می کند نشان دهیم تورم چگونه با حرکت کیهان در واقعیتی با ابعادِ بیشتر، آغاز می شود.»


 جزئیات این مقاله در nature منتشر شده است.


bigbangpage.com


منبع: هوپا

مغز انسان های متفکر چه شکلی است ؟؟؟

تحقیقات نشان می‌دهد مغز افراد متفکر متفاوت است. تحقیقات نشان می‌دهد که در قسمت جلوی مغز افرادی که زیاد فکر می‌کنند، سلول‌های بیشتری وجود دارد.

در این مطالعات دانشمندان انگلیسی سایز و اندازه مغز افرادی را که در مورد تصمیمات زندگیشان بسیار فکر می‌کنند را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

بر اساس این گزارش افرادی که در مورد مسائل زندگی زیاد فکر می‌کنند حافظه ضعیف‌تری نسبت به سایر افراد دارند و برخی اوقات آن‌ها افسرده هم هستند.

این محققان 32 داوطلب را برای تصمیم‌گیری سخت مورد آزمایش قرار دادند و این اولین تحقیقی است که در مورد تفاوت فیزیکی مغز افراد متفکر انجام شده است.

محققان امید دارند که با شناخت این تفاوت بتوانند به افراد در درمان بیماری‌های روانی و ذهنی کمک کنند.
 
ادامه مطلب ...

حیواناتی که تازه کشف شده اند

*قورباغه پینوکیو

 این قورباغه در سال 2010 و برحسب یک اتفاق ساده کشف شد؛ در این سال تعدادی از محققان برای بررسی گونه‌های خاصی از حیوانات به بخش‌های دوردست از کوه‌های "فوجا" در اندونزی سفر کرده بودند که روی کیسه برنجشان متوجه حیوان عجیبی شدند. با کمی تحقیق آنها متوجه شدند که این حیوان تا به حال کشف نشده بود؛ اسم پینوکیو به این دلیل روی آن قرار گرفته است که بینی بسیار کشیده و آویزانی دارد؛ این بینی در هنگام خطر صاف و محکم می‌شود اما در شرایط عادی به حالت اولیه باز می‌گردد. 

-


*لسولا

 این اسم عجیب متعلق به یک گونه جدید از میمون‌هاست که برای اولین بار در کنگو و در سال 2007 دیده شده است؛ این میمون یکی از چندین گونه‌ای است که در چند دهه اخیر در آفریقا کشف شده است. برای اولین بار دو محقق از موزه حیات وحش آمریکا این میمون را دیدند؛ نکته بسیار جالب و عجیب در مورد لسولا صورت آن است که در میان دیگر موجودات بیشتر به انسان‌ها شباهت دارد و همین نکته باعث معروفیتش شده است. 


*"wattled smoky honeyeater" این نوع خاص از پرنده برای اولین بار در سال 2005 و گینه کشف شد؛ نکته اصلی در مورد آن صورت تقریباً زرد و قرمز آن است که بسیار عجیب و در عین حال زیباست؛ این پرنده با داشتن رنگ‌های مختلفی به دور چشمانش شکار بسیاری آسانی برای شکارچیان خواهد بود و از همین رو تعداد آن بسیار کم است؛ البته این روزها این پرنده تحت مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود. 


 *"Megalara Garuda"

 این حشره دارای ظاهری بسیار خاص است و در سال 2011 و در اندونزی برای اولین بار دیده شد؛ این حشره که بیشتر به زنبورهای عسل شباهت دارد در اندازه‌های مختلف دیده شده است که معمولی‌ترین اندازه آن تقریباً 5 سانتی متر بوده است؛ ظاهر آن به گونه است که شاید تسیار ترسناک به نظر برسد اما در باطن موجودی بسیار ساده و کم خطر است.


عجیب ترین دانستنی های دنیا

عجیب ترین دانستنی های دنیا


به گزارش سرویس اجتماعی سایت خبری قدس ،در این دنیای عجیب و غریب از دیدن خیلی از چیزها هاج و واج می شوی این هم گوشه‌ای از آن اطلاعات عجیب . در این دنیای سرشار از شگفتی نمیشه‌ خیلی از چیزها را باور نکنی . 


یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد.


یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.


حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.


به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!


اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد. 


خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.



ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.


چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است. 


بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر می‌شوند. 


کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند.


پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند. 


گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه سگ‌ها کمتر از 10 تا!


ادرار گربه زیر نور سیاه می‌درخشد. 


تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی بلدند، بیشتر است!! 


دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند.


فیل‌ها تنها حیواناتی هستند که نمی‌توانند بپرند.


هر بار که یک تمبر را میلیسید 10/1 کالری انرژی مصرف می‌کنید.


فورییه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.


کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.


اگر عروسک باربی را زنده تصور کنید سایزش 33-23-39 و قدش 2 متر و 15 سانتی‌متر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال.


تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند. 


اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود. 


اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید.


در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها و موژه‌ها. 


کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید.


در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.


هیچ‌وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی.


تعداد انسان‌هایی که به وسیله خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه هوایی می‌میرند بیشتر است.


چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند. 

  ادامه مطلب ...

سفر در زمان معجزه ای دیگر از آیات قران کریم

در آنچه قرآن کلام خداست و خداوند متعال آنرا به محمد فرو فرستاده شکی نیست . اما گاه گاهی بعد از کشفیات علمی رازی ناگشودنی در لفافه بیانات این کلام الهی بر عالمیان گشوده می شود که جای بسی تاسف دارد که مسلمانان در آن تفکر ننموده و قبل از کشف علمی آن مسئله ، آن آیات را برای بررسی و پیشرفت یک فرضیه علمی بکار نمی گیرند.. اما این مطلب علمی که در این دوره با بزرگ نمایی توسط دانشمندان غربی و در بوق و کرنا نمودن آن  به صورت آزمایشی و فرضیه و نظریه در دستور کار قرار گرفته و هنوز محقق نشده و تنها به عنوان نظریه توسط هاوکینگ ودیگران بیان شده و ازدیدگاه علم فیزیک و ... بررسی می شود بیان گردیده است اینست که  بتوان اشیاء و اجسام را به خودی خود از یک جا و در طی سریعترین زمان ممکن و حتی فراتر از صوت و نور به جای دیگری فرستاد یعنی سفر در زمان . اما موضع گیری این کتاب الهی (( قرآن کریم ))  در رسیدن به این پیشرفت خارق العاده در ۱۴۰۰ سال پیش آنهم زمانی که چهارپایان مرکب جابجایی آدمیان و اجسام بوده اند جای بسی شگفتی دارد و معجزه بودن این کتاب الهی را بیش از بیش آشکارتر می نماید . و اینکه اگر چیزی به ذهن می رسد اما ناشدنی تصور می شود جز یک تصور نیست و دلیل نقص علم  بشری است و این مسئله روزی محقق خواهد شد زیرا خداوند علم رسیدن به محیرالعقولها را به جانشینان خود بر زمین خواهد داد. برای اینکه نکته ای عجیب را خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه نمایم . ذکر این نکته جالب خواهد بود که در نظریه اول این دانشمند عنوان شده که بایستی زمان بعنوان یکی از بعد های طول و عرضو یا ارتفاع در نظر گرفته شود تا این سفر ممکن شود اما براستی طبق آیات قرآن کریم و اشاراتی که در پی می آید از دیدگاه قرآن این سفر اگر حرکت به جلو را معیار قرار دهیم به صورت طولی و ارتفاعی خواهد بود زیرا خداوند از حرکت محمد (ص )از مسجد الاحرام  تا مسجدالاقصی (( بعد طولی )) و سپس براساس باور مسلمین و احادیث نبوی از مسجدالاقصی به آسمان معراج (( بعد ارتفاعی ))  صورت پذیرفته است . لذا این روزها ساختن کارتن های کودکانه ی عجیب و غریب با بکارگیری تکنولوژی ممکن شده است که سفر در زمان را به گونه های متفاوت نشان می دهد . بعنوان مثال ساختن زیر دریایی ها را از روی داستانهای ژول ورن میسر دانسته اند اما نظر علمای علم و دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان را به این نکته جلب می نمایم که راجع به سفر زمان یا یافتن تکنولوژی که باعث جابجایی انسان و اجسام در زمان شود چیزی است که خداوند بدان اشاره داشته و آنرا امری قابل دست یابی برای بشر دانسته است اما اینکه این ممکن چه هنگامی محقق شود خارج از تصور نیست و باید در این زمینه تلاش گردد که در صورت کشف چنین تکنولوژی هایی بزرگترین کشف بشر رخ خواهد داد .و رازی دیگر از اعجاز قرآن آشکار می شود . اینکه خداوند عظیم در ۱۴۰۰ سال پیش همانند فرستادن صوت و تصویر قائل به جابجایی انسان و اشیاء بوده - که چنین رویایی البته تا امروز خارج از توان علمی بشر بوده - اما یقینا روزی این کشف عظیم با تاکید بر تایید نمودن قرآن رخ خواهد داد آنجا که خداوند متعال در سوری اسراء آیه اول شاره می فرمایند .(( سبحان الذی اسرای بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجدالاقصی.... (( تسبیح  وتقدیس خدایی را سزاست که بنده خود محمد را درشبی از مسجدالحرام به مسجدالاقصی برد و....  )) این آیه شریف به وضوح بیانگر حرکت و جابجایی محمد( ص) بعد سفر طولی توسط علم و قدرت خداوند از مکه مکرمه به مسجدالاقصی است یعنی سفر در زمان و حتی سفری غیر قابل تصور و سریع و بالاتر به سوی ملکوت که نزد مسلمانان به معراج مشهور است (یعد ارتفاعی ) و لذا خوانندگان را به خواندن این سوره و تفسیرهای مربوطه دعوت می نمایم . 


و نیز حرکت داده شدن یک شئی در یک چشم برهم زدنی که با قدرت دانشی صورت گرفته که توسط خداوند اعطا گردیده است . ودر قرآن مورد تاکید قرار گرفته . شاید اگر همین امروز هم بنده این ادعا را داشته باشم که الان همین میزو کامپیوتری را که جلو آن نشسته ام در فاصله زمانی یک پلک برهم نهادن شما کنارتان می آورم برایتان غیر قابل باور باشد و تصور چنین امری را غیر ممکن بدانید اما روزی که علم بشر چنین امری را کشف نماید چون در دسترس همگان خواهد بود دیگر چنین ادعایی غیر قابل باور نیست اما خداوند متعال چنین امری را شدنی داسنه و لذا کشف آن توسط بشر چیزی محیرالعقول نخواهد بود بلکه کمبود و نقصان علم بشر در این مورد باعث شده که چنین تصوری را غیر ممکن بدانیم تصور کنید روزی از این شهر به شهر دیگری با یک جهش با یک سفر سریع در زمان حرکت نمائید. . خداوند متعال در سوره نمل آیه های ۳۶تا ۴۵ داستانی زیبا و در عین حال معجزه ای عظیم را در این مورد بیان می نمایدالبته قبل از آن نیز خداوند از سخن گفتن جانوران و احساس آنان سخن می راند که با علم امروزی کنکاشهای در این مورد توجه دانشمندان را به خود جلب کرده و هرروز زوایای پنهانی از این کتاب عظیم آشکارتر می شود . اما در آیات فوق خداوند از زبان سلیمان از افراد قومش می خواهد که تخت بلقیس را برای او بیاورند که یکی از جنیان می گوید من آن را می آورم قبل از اینکه شما از جای خود بلند شوید و گویا این زمان اندک از نشستن تا بلند شدن برای اینکار خیلی کند است لذا  اینبار فردی و نه یک جنی بیان می دارد که با علم و دانشی از کتاب که خداوند عظیم به وی داده در یک چشم برهم زدن تخت اورا با داشتن کیلومترها فاصله در آنجا حاضر می نماید. تفکر در این آیه مبارک به راستی که چه زیباست هنگامی که پی ببریم  جنیان که مخلوقاتی هستند که در تمام ادیان به نحوی بدانها باور وجود دارد و به مراتب سریعتر از آدمیان در انجام امور هستند- که این اشاره نیز یکی دیگر از معجزات این کتاب الهی است - چنین کاری را انجام نداده بلکه بشری به مانند خود سلیمان که به او  دانش سفر در زمان داده شده سریعتر از آن جنی چنین کاری را انجام  داده است و زیباست که دریابیم دانش امروز هم روزگاری مجددا بدان دانش دست خواهد یافت . یعنی چنین امری در گذشته صورت پذیرفته و در آینده نیز محقق خواهد شد و قطعا چنین امری صورت خواهد گرفت زیرا خدای آفریدگار به گذشتگان ما چنین دانشی از کتاب عطا نموده است .و اگر روزی این علم توسط دانشمندان کشف شود کشف محسوب نمی شود بلکه دست یابی مجددی است بدان دانش که قبلا از طرف خداوند به انسانها داده شده و به مشابه راز سر به مهری است که گشوده خواهد شد و این افتخاری است برای مسلمانان و صاحبان این کتاب عظیم و قرآن کریم . و به حق باید گفت الله لا اله الا هو رب العرش العظیم. لذا توجه شما خوانندگان عزیز این مطالب را به این نکته معطوف می دارم که تحقیق . بررسی و دست یابی به کشفیات جدید فیزیک پیرامون جهان هسته مثل نظریه هیگز و بینگ بنگ و... . برای خداوند خالق به کن فیکونی بسته بوده است ولذا درمیابیم که قدرت خداوندتان چقدر فراتر از تصورهاست و علم بشر را به کجا هدایت خواهد کرد.

کرم چاله در قرآن و توضیح علمیه معراج پیامبر اکرم (ص)

کرمچاله ها پل های کوانتمی در فضا و زمان هستند که بنا به نظریه نسبیت انشتین یک پل میانبر در فضا و زمان هستند.وجود کرمچاله را انشتین در سال 1935 بر اساس نظریه نسبیت عام خود پیشنهاد داد.و کرمچاله ها از دیدگاه نظری فاصله فضا و زمان را کاهش می دهند و علاوه بر اینکه می توانند یک میانبر برای جهش بین فاصله های دور باشند ممکن است امکان سفر در زمان را فراهم نمایند.دانشمندان در آینده می خواهند با استفاده از کرمچاله ها فاصله های نجومی را کمتر و سرعت سفر در فضا را بیشتر نمایند.


یعنی بطور فیزیکی کرمچاله ها می توانند یک مسیر چند هزار ساله را مه مقدار چند دقیقه کوتاه تر نمایند.


در مدل در نظر گرفته شده برای کرمچاله کرمچاله دارای یک در ورودی است که اجسام داخل آن می شوند و در مکان دیگری از فضا و زمان از در دیگر آن که شاید یک سفید چاله باشد به بیرون رانده می شوند.


دانشمندان می گوید این خاصیت کرمچاله ها ممکن است به دلیل چرخش سریع ذرات بنیادی به دور آن باشد.برای مطالعه بیشتر در مورد کرمچاله ها می توانید به سایت ویکی پدیا مراجعه نمایید





به همین دلیل است که در داستان معراج پیامبر پیامبر در عرض زمان کوتاهی توانست فضا را طی کند و به بعد های دیگر کائنات برسد.در قرآن کریم نیز به این مساله اشاره شده است.


در سوره الحجر آیات ۱۴ و ۱۵نوشته شده است :


وَلَوْ فَتَحْنَا عَلَیْهِم بَابًا مِّنَ السَّمَاءِ فَظَلُّواْ فِیهِ یَعْرُجُونَ ﴿۱۴﴾لَقَالُواْ إِنَّمَا سُکِّرَتْ أَبْصَارُنَا بَلْ نَحْنُ قَوْمٌ مَّسْحُورُونَ ﴿۱۵﴾و اگر درى از آسمان بر آنان مى‏گشودیم که همواره از آن بالا مى‏رفتند ﴿۱۴﴾قطعا مى‏گفتند در حقیقت ما چشم‏بندى شده‏ایم بلکه ما مردمى هستیم که افسون شده‏ایم﴿۱۵﴾


در این آیه به در اشاره شده است و بنا به گفته فیزیکدانان کرمچاله ها دارای یک در ورودی و خروجی هستند و در این آیه نیز اشاره شده است که این درها باعث صعود به آسمان بالا می شوند که این دو ویژگی مستقیما به سیاهچاله ها مربوط شود و در آیه بعدی نیز از تعجب مردم نسبت به کرمچاله ها اشاره می شود.


در سوره السجده آیه ۵ نوشته شده است:


یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ ﴿۵﴾امور این جهان را از آسمان به سوی زمین تدبیر می‏کند سپس در روزی که مقدار آن هزار سال از سالهائی است که شما می‏شمرید به سوی او باز می‏گردد (و دنیا پایان می‏یابد).

در این آیه نیز به مساله نسبیت زمان و بازگشت به سوی خدا در مدت زمان بسیار کم اشاره شده است که این مساله نیز توسط فیزیک دانان تایید شده است توسط کرمچاله ها امکان پذیر است.

میانبرهای مفید windows 8




میانبرهای مفید

استفاده از میانبرها و کلید های ترکیبی میتواند سرعت عمل شما را در کار با ویندوز 8 افزایش دهد.

مهم ترین میانبرهای ویندوز 8 عبارتند از:

Win + H: دسترسی به قسمت اشتراک‌گذاری منوی چارم
Win + I: دسترسی به بخش تنظیمات (Settings) منوی چارم
Win + K: دسترسی به بخش دستگاه‌های منوی چارم
Win + Q: جستجوی اپلیکیشن‌ها
Win + F: جستجوی فایل‌ها
Win + W: جستجوی تنظیمات ویندوز
Win + X: دسترسی به ابزارهای متداول مدیریت سیستم‌ عامل
Win + E: اجرای فایل‌اکسپلورر در محیط دسکتاپ
Win + O: قفل نمودن جهت صفحه (عمودی و افقی)
Win + R: اجرای پنجره Run
Win + L: قفل نمودن ویندوز
Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه‌نمایش و ذخیره‌سازی عکس‌ها در فولدر Snapshots در بخش Pictures
Win + 1,2,3,4,5,6,7,8,9: با فشردن هریک از اعداد، نرم افزاری متناظر با آن که در Taskbar پین شده‌ است اجرا می‌شود.
Ctrl + Shift + Delete: اجرای ابزار مدیریت وظایف (Task Manager)

ربات حشره خوار توسط دانشمند ایرانی ساخته شد

ربات حشره خوار توسط دانشمند ایرانی ساخته شد

یک دانشمند ایرانی با استفاده از ماده ای که سالها پیش اختراع کرده، دست به ساخت یک نسخه روباتیک از گیاه ونوس حشره خوار زده که می تواند حشرات را به تله بیاندازد .

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن شاهین پور، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه «مین» (Maine) در مقاله ای که در مجله Bioinspiration & Biomimetics   منتشر شده به توضیح در مورد چگونگی استفاده از این نانوماده موسوم به «کامپوزیت پلیمر فلز یونی»(IPMC) پرداخته که با تقلید از عملکرد عضلات در بازسازی قابلیت های حس کردن و بسته شدن گیاه ونوس حشره خوار مورد استفاده قرار می گیرد.

  ادامه مطلب ...

10 واقعیت جذاب در مورد مغز انسان


10 واقعیت 



واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.


واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.


واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.


واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است


واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند

مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.


واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.


واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند

خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.


واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.


واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.


واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است

مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.

آموزش ساخت وبلاگ


این قسمت را به خواسته ی کاربران گذاشته ایم که امید وارم از این پست بتوانند بهترین استفاده را کنند .


وبلاگ چیست؟ صفحه ای رایگان در اینترنت که شما اجازه می دهد نوشته های خود را وارد اینترنت کنید.


در این پست ، به شما آموزش داده می شود که یک وبلاگ کامل برای خود بسازید!


سایت های زیادی هستند که امکان ساخت وبلاگ را به شما می دهند. از جمله این سایت ها می توان به :


بلاگ اسکای میهن بلاگ بلاگفا – پرشین بلاگ و…


اشاره کرد.


در این پست آموزش ساخت و مدیریت وبلاگ در بلاگفا آموزش داده می شود.

عضویت :


برای عضویت در بلاگفا – اینجا – کلیک کنید .

نام کاربری: نام کاربری خود را وارد نمایید ( نام کاربری همان آدرس وبلاگ شماست )

رمز عبور – تکرار رمز عبور : رمز عبوری مطمئن برای خود انتخاب کنید و دو بار وارد نمایید.

عنوان وبلاگ : عنوان یا تیتر وبلاگ را وارد کنید ( مثلا – اسم وبلاگ – موضوع : دانلود و… )

نام نویسنده : نام خود را وارد نمایید.

شرح وبلاگ : توضیح مختصری از وبلاگ خود بنویسید.

ایمیل خصوصی: یک ایمیل معتبر وارد نمایید – برای فراموشی رمز عبور – نظر جدید و…

ایمیل نویسنده : آدرس ایمیلی که برای ارتباط کاربران با شما استفاده می شود را وارد کنید.

منطقه زمانی : ساعت کشور خود را انتخاب نمایید.

تعداد پست ها در صفحه نخست : تعداد پستهایی که شما می خواهید در هر صفحه از وبلاگ شما باشد. پیشفرض مناسب است.

نحوه نمایش تاریخ پستها : پیشفرض مناسب است .

نحوه نمایش زمان پستها : پیشفرض مناسب است .

نحوه نمایش تاریخ آرشیو:  پیشفرض مناسب است .

نحوه آرشیو مطالب وبلاگ: پیشفرض مناسب است .


قوانین بلاگفا را مطالعه کنید و در صورت قبول قوانین روی ایجاد وبلاگ کلیک کنید.

راه های مطالعه ی بهتر و سریع تر (حتما بخونید نخونید ضرر کردید ها)

شرایط مطالعه بهتر

«بکارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره‌وری بیشتر از مطالعه» شرایط مطالعه ، مواردی هستند که با دانستن ، بکارگیری و یا فراهم نمودن آنها ، می توان مطالعه ای مفیدتر و با بازدهی بالاتر داشت . در واقع این شرایط به شما یاد می دهند چگونه از زمانهای مطالعه ، بهره‌وری بالاتری داشته باشید . به شما می آموزند قبل از شروع مطالعه چه اصولی...

مطالعه مفید چگونه حاصل می شود؟

چکیده: مقدمات و شرایط اولیه لازم برای آغاز مطالعه چیست؟ چگونه می توان پرورش مناسبی برای آغاز مطالعه یافت؟ برای مطالعه بهتر لازم است پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها بیابید. مقدمات و شرایط اولیه لازم برای آغاز مطالعه چیست؟ آیا تا کنون دقت کرده‌اید که هر جلسه مطالعه شما چگونه شروع می شود؟ برای آن که بتوانید بهتر مطالعه کنید...

مطالعه و تکرار

چرا باید مطالبی را که می خوانیم مرور کنیم؟ زیرا بدون مرور نمی توان انتظار داشت که در جلسه امتحان مطالب خوانده شده را به یاد آورد. کجا بایستی عمل مرور را انجام داد؟ در اتاقی ساکت که در آن میز و یک ساعت وجود داشته باشد و از گرما و نور مناسب برخوردار باشد. چراغ مطالعه را نیز توصیه می کنیم زیرا باعث می شود تا بتوانیم روی...

تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه چکیده:

این روش که یکی از قویترین روش‌های یادگیری است در سال 1996 توسط فردی به نام رابینسون ابداع شد. در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه، روند یادگیری فعال تر و آسان تر گردد. (SQ3R) مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey)، سؤال سازی (Question)، خواندن (Read)، بازگویی و تعریف (Recite) و...

مطالعه به سبکی دیگر!

اغلب دانش آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان آموزشی از مربیان و استادان خود بارها پرسش می کنند که چگونه مطالعه کنیم تا مطالب را بهتر در ذهن سازماندهی کنیم؟ صبح زود مطالعه کنیم یا شب هنگام؟ با صدای بلند مطالعه کنیم یا به آهستگی مطالب را مرور کنیم؟ پیشکسوتان فرهنگی نیز با توجه به تجربیات و روش‌های علمی شیوه‌هایی را توصیه...

جعبه یادگیری لایتنر

یکی از روش‌های مؤثر یادگیری مطالب ،استفاده از جعبه لایتنر است. در اینجا نحوه کار با این جعبه را توضیح می دهیم و امیدواریم شما با استفاده از این ابزار ساده و سودمند ، بر یادگیری خود بیافزایید و در زمان محدودتر با کیفیت بهتر مطالب بیشتری را به خاطر بسپارید. این وسیله توسط محقق اتریشی " سباستین لایتنر" طراحی شده و مطالب...

مهارتهای خواندن خود را پرورش دهیم

چکیده: حافظه انسان طوری است که پس از چند دقیقه قسمتی از مطالب را فراموش می کند، و بعد از یک شبانه روز فقط رئوس مطالب را به خاطر می آورد. اما اگر در روش‌های مطالعه خود تجدید نظر کنید، می توانید بر این ضعف ذاتی حافظه غلبه کنید. در این مقاله شما را با تعدادی از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد. یک خواننده خوب کسی است که تا...

چگونه درک مطلب خود را افزایش دهیم؟

چکیده: یکی از مهمترین مهارتهای یادگیری، درک مطلب می باشد. هر چه ادراک و دریافت بهتر باشد، یادگیری و یادآوری مطالب نیز آسان تر می شود. برای درک بهتر باید هدف و انگیزه داشت. به خاطر داشته باشید که مطالعه بدون هدف و پیش زمینه همچون گردابی است که فرد را در خود گرفتار می کند. هدف مطالعه هدف مطالعه ارتباط دادن مطالب جدید با...

چگونه بهتر تمرکز کنیم؟

چکیده: بسیاری از دانش آموزان از عدم تمرکز در هنگام مطالعه شکایت دارند. آنها فکر می کنند قدرت تمرکز یک استعداد ذاتی است که برخی انسانها فاقد آن هستند؛ اما حقیقت این است که با انجام تعدادی تمرین ساده می توان قدرت تمرکز را چند برابر کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از این تمرین‌ها آشنا کنیم. برای یادگیری...

تمریناتی جهت تقویت تمرکز

تمرین شماره ۱: کتابی را انتخاب کنید، یک صفحه از آن را در نظر گرفته و تعداد کلمات موجود در هر پاراگراف را بشمارید. یک بار دیگر این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که شمارش را درست انجام داده‌اید. در ابتدای کار با یک پاراگراف شروع کنید و هنگامیکه این تمرین برای شما آسان تر شد، تمام کلمات یک صفحه را بشمارید. شمارش را به...

تکنیکهایی برای افزایش فعالیت ذهنی چکیده: یکی از مهمترین تکنیکهایی که باعث افزایش قدرت یادگیری می شود، افزایش فعالیت ذهنی است. میزان واکنش ما نسبت به مطالب تحت تاثیر حالات روحی، علایق، انگیزه‌ها و فنون مورد استفاده در مطالعه تغییر می کند. هر چقدر این واکنش نسبت به مطالبی که مطالعه می کنیم بیشتر باشد، آنها بیشتر و بهتر در ذهن ما جای خواهند گرفت. برای...





 

ادامه مطلب ...

کشف داروی درمان قطعی سرطان و بیماری آرتروز در ایران

کشف داروی درمان قطعی سرطان و بیماری آرتروز در ایران

قاسم تک دهقان، سرپرست تیم تحقیقاتی در این رابطه گفت: این دارو با فرمولاسیون جدیدی که تاکنون نمونه مشابه آن وجود نداشته، ساخته شده و توانایی نابودی تمامی سلول‌های سرطانی بدخیم را دارد.

وی افزود: مهمترین ویژگی این دارو به‎خلاف داروهای موجود که علاوه بر عوارض زیاد موجب از بین بردن سلول‌های سالم نیز می‎شود، این است که هیچ عارضه‌ای روی سلول‌های سالم نداشته باعث درمان قطعی بیماری می‌شود.

این محقق گفت: فاز اول و دوم این تحقیق یعنی مرحله کشت سلولی روی سلول‌های سرطانی بدخیم از نوع سرطان سینه، استخوان، کبد، کلیه و B.K گوساله که جزو مقاوم‌ترین سرطان‌ها هستند، با موفقیت کامل انجام شده و چندین بار هم تکرار شده است.

وی اظهار داشت: این دارو اثرات ضدویروسی بسیار قوی داشته و در مرحله کشت سلولی توانسته ویروس‌های "IBR " و "fmb " و نیوکاسل را نابود کند.

تک دهقان همچنین از کشف دارویی جدید برای درمان آرتروز برای اولین بار در جهان خبر داد و افزود: داروی اکتشافی موجب درمان 90 درصد از بیماران شده و نتیجه کاملاً رضایت‏بخش بوده است.

سرپرست تیم تحقیق گفت: این داروی گیاهی با یک عملیات شیمیایی در فرآیند پیچیده روی مواد گیاهی به دست آمده است و مقدمات آزمایش نهایی در حال انجام است.




منبع :اتاق شیشه ای خبر 

بزرگ‌ترین اشتباهات بچگانه بزرگترها





اگر بپرسید مهم‌ترین وظیفه پدر و مادر در قبال فرزندان چیست، پاسخ بیشتر والدین احتمالا این است که خوب تربیت‌ شان کنند.
همه والدین دوست دارند فرزندانشان خوب تربیت شوند، اما در مسیر رشد او اشتباهاتی می‌کنند که در ذهن کودک به کنش‌ها و اعمال نادرست می‌انجامد.هر قدر این اشتباهات بیشتر باشد، ناهنجاری‌های تربیتی یا تمایلات او در شکستن هنجارها و فاصله گرفتن از آداب و رفتار پرورش یافته بیشتر است.پدر و مادر، افراد دیگر خانواده، اقوام و... چه اشتباهاتی می‌کنند که اثرات منفی آن دامنگیر فرزند، والدین، خانواده و حتی اجتماع می‌شود؟
عصبانیت و فریاد
بعضی والدین کم‌حوصله‌تر، آگاهانه یا ناآگاهانه برای دست برداشتن کودک از رفتاری خاص یا وادار‌کردن او به انجام کاری عصبانی شده، به فریاد و دادن زدن روی می‌آورند.این اشتباه شاید در همان لحظه خواسته آنها را عملی کند، اما کودکشان نیز یاد می‌گیرد همین رفتار را در برابر دیگران یا حتی خود آنها انجام دهد و برای رسیدن به خواسته‌هایش صدا را بلند کرده، به کنش‌ها و واکنش‌های عصبی و لجبازانه روی آورد.
تنبیه بدنی
کودکانی که مدام کتک می‌خورند، کم‌کم حساسیتی به درد نشان نمی‌دهند و جری‌تر می‌شوند. بسیاری از خانواده‌ها گرچه در حرف تنبیه بدنی را نکوهش می‌کنند، ولی وقتی به تصوری نادرست، کارد به استخوانشان می‌رسد از این عمل رویگردان نیستند و عامدانه تنبیه را حتی به شکلی خفیف برای تربیت‌ فرزند مؤثر می‌دانند! این اثر کوتاه‌مدت، موقتی و بشدت خطرناک است حتی مداوم نبودن تنبیه و استفاده اندک و به شکل خفیف آن اثرات خود را بر ذهن او خواهد گذاشت.
از کف رفتن احترام و میل و علاقه به فردی که تنبیه می‌کند، هرچند بعدها بداند به قصد تربیت صورت گرفته، زمینه‌ساز شکل‌گیری رفتار خصمانه در نهاد او می‌شود و به وی می‌آموزد خشونت و پرخاش توام با کتک‌کاری راه رسیدن به خواسته‌ها و رفع مشکلات است. به این صورت، نه‌تنها در خانواده که در جامعه نیز چنین رفتاری پیش می‌گیرد.
دستورهایی با افعال منفی
به کبریت دست نزن، او را هل نده، سروصدا نکن و... بازدارندگی، میل لجبازی را افزایش می‌دهد و کودک را در همان سنین یا سال‌های آتی وامی‌دارد بی‌درنگ و بدون تفکر در برابر مباحث بازدارنده موضع بگیرد یا حتی علیه آن طغیان کند.چنین روندی همچنین باعث می‌شود او احساس تحقیر را در خود و احساس قدرت را در دستوردهنده تصور کند و در بزرگسالی همین روش را پیش گیرد.جای چنان دستورهایی می‌توان جملاتی ملایم‌تر با افعال مثبت و آگاه‌کننده به کار برد: شعله کبریت دستت را می‌سوزاند و...
سرزنش و توهین
سرزنش بخصوص اگر با توهین همراه شود، شأن، شخصیت، اعتماد به نفس و سلامت فکر را از کودک دور می‌کند و به جای مهر و عطوفت به دیگران یا حتی والدین و اعضای خانواده، در ذهن او نامهربانی، بی‌اعتنایی، تحقیر و رفتار توهین‌آمیز را می‌نشاند.کودکی که با کلمات احمق، کودن، نفهم، دست‌وپاچلفتی و... یا جملات سرزنش‌آمیز توصیف می‌شود، حس حقارت و بی‌ارزش بودن را به ذهن می‌سپارد و از آنجا که هیچ‌کس نمی‌خواهد موجودی حقیر جلوه کند، یا موضعی تدافعی پیش می‌گیرد یا به طور معمول در لاک تنهایی و خجلت فرو می‌رود و آسیب‌های روانی دیگری را پذیرا می‌شود.
پرسش‌های بازخواستی
استفاده از پرسش‌هایی چون چرا دست به کبریت زدی؟، باز برادرت را هل دادی؟ و... برای تربیت کودکان کم‌سن و سال اشتباه است.کودکان نمی‌دانند و نمی‌توانند به شکلی منطقی که مورد انتظار والدین از طرح سوالشان است، دلیل بیاورند. برخی کارهای آنها ناخودآگاه است، حاصل احساس و واکنشی ندانسته و ناگهانی است.طرز جواب یا استدلال و قانع‌کردن را نیاموخته‌اند. به همین دلیل به جای پرسش‌های بازخواستی باید آنها را از نادرست بودن کارشان آگاه کرد.
کلافگی و تسلیم
شاید شما هم برخی افراد موسوم به لوس و خودخواه را به یاد آورید. اغلب آنها کسانی هستند که در بخشی از زندگی یا همه آن متوجه شده‌اند اگر والدینشان یا حتی دیگران، محدودیتی هم برای برخی خواسته‌های نادرست آنها در نظر بگیرند، پس از مقداری فشار به انحای گوناگون آن را لغو می‌کنند و نادیده می‌گیرند بنابراین بهترین راه رسیدن به نیازهایشان را بی‌توجهی به شرایط دیگران و در نظر گرفتن خواست و شرایط خود می‌پندارند.
چنین اشخاصی ممکن است به موفقیتی ظاهری در به دست آوردن آنچه می‌خواهند برسند، اما شخصیت آنها به احساس و روان دوستان و اطرافیانشان لطماتی می‌زند که سبب از دست دادن سریع و پیاپی آنها می‌شود.از دست دادن اطرافیان احساس و روان آنها را نیز تهدید می‌کند و از آنجا که ناکامی برای آنها تلخ است و نمی‌توانند یا نمی‌دانند چطور با آن مواجه شوند مایه عذاب بیشتر خود، نزدیکان دیگر یا پدر و مادر حالا پا به سن گذاشته و کلافه‌ترشان می‌شوند.
تکثیر و تولید اشتباه
نقش خانواده، بویژه پدر و مادر در آموزش و تربیت و سهم آنها در شکل‌گیری آینده کودک بسیار است؛ موارد اشتباه آموزشی و تربیتی در مواجهه با کودکان نیز بسیار است.خانواده‌ای که فرصت تجربه به کودک نمی‌دهد، حد و مرزهای اختیار یا اجبار و کوتاه آمدن یا پافشاری بر انجام کار یا خواسته‌ای را نمی‌شناسد، نیازها و اقتضاهای سنی او را تشخیص نمی‌دهد، ارتباطی مؤثر و مناسب با وی ندارد، انتظاراتی فراتر از حد او دارد، روش‌های درست آموزش و پرورش وی را نمی‌داند یا به کار نمی‌گیرد و... در یک جمله: مدام اشتباه می‌کند، نمی‌تواند مدعی شود دوست دارد فرزندی داشته باشد که خوب تربیت شده است.

منبع:salamatnews.com

br /

تصاویر/ نمایش مغز انیشتین در موزه

مغز انیشتین 

برشهایی از مغز از نوابغ بزرگ قرن بیستم در موزه ای در فیلادلفیا به نمایش گذاشته شده است، برشهایی که بسیاری از محققان با مطالعه بر روی آن به اسراری از دلیل هوش بالای انیشتین پی برده اند.

این برشها از مغز انیشتین از سال 1955 که وی در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت، سفر طولانی و عجیبی داشته اند. "توماس هاروی" آسیب شناسی که کالبد شکافی انیشتین را انجام داد، طی یکی از مراحل استاندارد کالبد شکافی بخشی از مغز انیشتین را از جمجمه اش خارج کرد اما نتوانست آن را به جای خود بازگرداند. وی بعدها اظهار داشت که پسر انیشتین به وی اجازه داده تا این بخش از مغز را بردارد اما خانواده انیشتین این ادعا را رد کرده اند.

هاروی در افتضاحی که در پی این رویداد به بار آمد، کار خود را از دست داد اما مغز انیشتین را نگه داشت. طی سالها او بخشهایی از مغز را برای عصب شناسانی که تلاش در درک ساختار مغزی داشتند که انیشتین را به یک نابغه تبدیل کرده بود، ارسال می کرد.

هاروی برای آموزش تکنیک برش به فیلادلفیا سفر کرد و در آنجا بود که قطعه به جا مانده از مغز انیشتین در لابراتوار آسیب شناسی به نام "ویلیام اریک"برش خورده و به قطعات مختلفی تقسیم شدند. هاروی به عنوان تشکر از اریک که این فن را به او آموخته و نمونه مغز را در لابراتوارش برش داده بود، 46 برش از آن را به وی هدیه داد. ضخامت هر یک از این برشها 20 تا 50 میکرون است.

زمانی که اریک در سال 1967 درگذشت، همسرش قطعات را به پزشکی دیگر به نام "الن استینبرگ" اهدا کرد و در نهایت وی نیز برشها را به "لوسی رورک آدام" عصب-آسیب شناس بیمارستان کودکان فیلادلفیا سپرد. وی نیز به تازگی تصمیم گرفته است تا این برشها را به موزه موتر اهدا کند.


چرا انیشتین نابغه شد؟

محققانی که بر روی مغز این نابغه مطالعه کرده اند می گویند تعیین عاملی ویژه در مغز انیشتین که منجر به بروز نبوغ باورنکردنی اش شده بسیار دشوار است، با این همه شاید ساختار میکروسکوپی مغز انیشتین که پس از مرگش به صورت غیر طبیعی جوان به نظر می رسید یکی از این عوامل باشد.

بر اساس گزارش لایو ساینس، محققان بر این باورند که مغز او توان ساخت "لیپوفوسین"، پسماند سلولی که با سالخوردگی در ارتباط است را نداشته و عروق خونی در مغز او نیز از ساختار و شکل بسیار خوبی برخوردار بوده اند به طوری که محققان می گویند مغز او در زمان مرگ ساختار مغز فردی جوانتر از 76 سال را داشته است، عواملی که شاید در نبوغ انیشتین تاثیرگذار بوده اند.


سفر در زمان ممکن است

فیزیکدان مشهور بریتانیایی برایان کاکس در جشنواره علم بریتانیا گفت: سفر در زمان ممکن است چندان هم یک نظریه علمی تخیلی نباشد و ساخت یک ماشین زمان امکان پذیر است.



به گزارش مهر، برایان کاکس فیزیکدان ذرات که در حال حاضر روی آزمایش اطلس برخورد دهنده بزرگ هادرون در سرن کار می کند با اشاره به این که سفر به زمان فقط در رابطه با آینده عملی می شود توضیح داد که وقتی که این سفر صورت بگیرد بازگشت از آینده غیر ممکن است. پرفسور کاکس قرار است هفته آینده به مناسبت پنجاهمین سالگرد پخش برنامه علمی تخیلی ” Doctor Who” در لندن سخنرانی درباره نظریه سفر در زمان داشته باشد. وی در سخنرانی که در جریان جشنواره علم بریتانیا در بیرمنگهام داشت اظهار داشت تاکنون سفر در زمان در مقیاس بسیار کوچک انجام شده است. وی افزود که اگر این فناوری برای شتاب بخشیدن به اجسام بزرگ نیز توسعه می یافت، سفر انسان به آینده امکان پذیر بود، اما درحال حاضر این فناوری وجود ندارد و هرگز نیز برای سفر به گذشته وجود نخواهد داشت. شاید بتوان به آینده سفر کرد و در آینده در آزادی کامل حرکت داشت. اگر سریع بروید، ساعت شما نسبت به افرادی که ساکن هستند کند می شود. درحالی که به سرعت نور نزدیک می شوید ساعت شما به قدری آرام می شود که می توانید به 10 هزار سال در آینده بروید. این نظریه براساس نظریه ” نسبیت خاص” انیشتین است که اظهار می دارد برای سفر به جلو در زمان، یک شی باید به سرعتی نزدیک به سرعت نور برسد. درحالی که این شی ء به چنین سرعتی نزدیک می شود، زمان تنها برای این شی خاص کند می شود.برای مثال، افرادی که برفراز اقیانوس اطلس سفر می کنند گذر زمان را کندتر از افرادی که روی زمین هستند حس می کنند. کاکس ادامه داد: در نظریه نسبیت عام ، می توان این کار را به طور کلی انجام داد. انجام چنین کاری به ساخت کرمچاله* بستگی دارد، کرمچاله ها میانبرهایی بین فضا و زمان هستند اما اکثر فیزیکدانها نسبت به کارکرد آن تردید دارند. *کرمچاله (Wormhole) در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضا و زمان است. کرمچاله‌ها ساختارهای فضازمانی پل مانندی هستند که دو گستره جدا از یک فضا-زمان یا دو فضا-زمان جدا از هم را به یکدیگر پیوند می ‌دهند. کرمچاله‌ها مسافت و زمان برای رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر را کوتاه و آسان می کنند. 

چگونه کودکان باهوش را شناسایی کنیم؟

پدر و مادر اولین کسانی هستند که متوجه رشد حرکتی، رشد کلامی و کارهای ذهنی فرزند خود می شوند. رشد زودرس حرکتی، کلامی و ذهنی از ویژگی های کودکان دارای هوش بالا است



این کودکان مستقل تر از سایر بچه های هم سنشان هستند و کنجکاوی های بیشتری نسبت به محیط اطرافشان از خود نشان می دهند.


البته سن هوش انسان تا 15 سالگی افزایش پیدا می کند بنابراین آزمون هوشی افراد 15 ساله و بالاتر یکسان است.


کودکان تیزهوش کنجکاوترند. مرتب راجع به مسائل مختلف سؤال می کنند. یک کودک تیزهوش وقتی در مورد مورچه سؤال می کند از والدین خود توضیح کاملی درباره نحوه زندگی آنان می خواهد. آنان می خواهند به عمق مسائل فرو بروند. کودکان تیزهوش با توجه به این که قدرت فراگیری بالایی دارند ممکن است با کودکان عادی همسال خود خیلی احساس هماهنگی نکنند.


بنابراین مایلند که با افراد بزرگتر نشست و برخاست نمایند. افراد بزرگتر هم آنها را کمتر می پذیرند. بنابراین، این خطر وجود دارد که کودکان هوشمند تا اندازه ای احساس سرخوردگی و عدم رضایت کرده و منزوی بشوند. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا اینها کاملا موقتی است.


به این ترتیب که این بچه ه با توجه به هوش بالایی که دارند بزودی می آموزند راه هایی برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران پیدا کنند.


اغلب والدین این کودکان نگران این مسئله هستند که مبادا فرزندشان گوشه گیر شود و مهارت های عادی زندگی را فرا نگیرد. در حالی که دیده شده این کودکان اجتماعی تر از سایر مردم هستند و بسیار راحت تر می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.


در واقع اگر کودکی گوشه گیر و منزوی بود و این مسئله تداوم داشت باید مشکوک شویم که شاید هوش او کافی نیست یا مبتلا به بیماری روانی و رفتاری از جمله اوتیسم (درخودماندگی) باشد. بنابراین همه چیز کودکان تیزهوش نویدبخش است.


آنها راجع به مسائل زندگی هم دیدگاه های جالبی را عنوان می کنند. دلشان می خواهد از هر چیزی سردر بیاورند. برای نمونه می توانند ساعت ها به حرکت مورچه ها یا جنبش برگ های یک درخت و یا طلوع و غروب خورشید نگاه کنند. این کار برای آنان بسیار جالب است.


آنان در مسائلی که از نظر دیگران ساده و بدیهی و عادی است می توانند ساعت ها بررسی و تفحص کنند و در واقع گفته می شود که دانشمندان و هنرمندان کودکان باهوشی هستند که توانمندی های دوران کودکی شان یعنی «کنجکاوی» خود را حفظ کرده اند.


یک دانشمند همیشه همواره در تلاش برای یافتن پاسخ سؤالات خود است. او می خواهد روابط بین اشیاء را کشف کند. او دنیای خیالی می سازد و شخصیت های خیالی می آفریند.


این کودکان تمایل زیادی به فعالیت های هنری دارند. والدین باید این خصوصیات را در فرزندشان تشویق کنند، زیر رشته های هنری راهگشای مسیرهای جدیدتری در زندگی آینده آنان است.